sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Treeniä treeniä

On niin mukavaa, kun päivällä on reilusti pituutta. Tulee treenattua koirien kanssa kunnolla. Minulla on tapana käydä ne läpi Miina-Eddie-Anni järjestyksessä ja samalla pääsevät kukin lenkille. Miinan kanssa me olemme aloittaneet paikallaanoloharjoitukset. Haluaa niin kovasti tulla luokse ja kestää korkeintaan kahden metrin poistumisen. Hitaasti hyvä tulee. Kestää muuten paljon paremmin damien heittelyn kuin minun poistumisen. Hakuharjoituksissa olen muutaman kerran heitellyt damia pysähtymismielessä, mutta tuntuu ottavan nokkiinsa siitä. Haku menee tuijotteluksi. Pitää antaa aikaa vielä ja ottaa hitaammin. Ehkä hiukan motivoituahakua?


Miinalla fasaanidami

  Olen innostunut kuvaamaan Eddien ja minun treenejä. Olemme erityisesti harjoitelleet noudon luovuttamista (sehän on ollut lähinnä koppi) ja lähihakua. Lisäksi olemme Juhan avustuksella harjoitelleet eteen lähetyksissä pysäytyksiä ihan damin vieressä. Ne alkavat onnistua Juhan napattua pari kertaa damin sen nenän edestä. Pientä epäröintiä on ilmassa pysähdyttyä ja koittaakin kysyä lupaa ensin Juhalta, mutta lopulta kääntää päänsä katsoakseen minua. Tästä ei ole videokuvaa. Kahdesta edellisestä on:



Annin kanssa touhutaan vaan kaikenmoista. Se on mun hyvänmielen koirani: loppumaton ilon ja huvin lähde:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti